23 Şubat 2013 Cumartesi

Yeni Nesil Oyuncaklar Beni İsyan Noktasına Getirdi

“Çocuğun mu var derdin var” cümlesini ben en çok Erdem’e oyuncak alırken kullanıyorum. Hem de öyle bir söylüyorum ki içimin en derinlerinden hissede hissede. Aslında derdim çocuk değil, onu bana verdiği için Rabb’ime binlerce defa şükürler olsun. Derdim yeni nesil oyuncaklar… Avuç içini doldurmayacak kadar küçük, hangi amaca hizmet ettiği ve ne işe yaradığı belli olmayan, sadece popüler olduğu için tomarla paralar verilerek alınan oyuncaklar... 

ÇÖPS

Biz bu dertle anaokulundayken tanıştık.  O zamana kadar hiçbir sıkıntımız yoktu. Alırdım bir araba bir de lego seti tamam. Oynar dururdu. Anaokuluna başladığında arkadaşlarından göre göre duya duya bu derdi başıma musallat etti. Almasan olmuyor, mahsun mahsun kedinin ciğere baktığı gibi arkadaşlarının oyuncaklarına bakıyor, hele “ Biraz da ben oynayabilir miyim?” diye sorduğunda vermezlerse benim yüreğim parçalara ayrılıyor. Gel de alma. Mümkün mü almamak? Çocuk ağlar, üzülür, günlerce sızlanır. O unutsa bile anne yüreği çocuğunun o sinir bozucu oyuncağa hayran hayran bakmasını unutamaz. Velhasıl adını bile duymadığın o oyuncağın nereden alındığı çocuğun ana babasından öğrenilir ve ne hikmetse ülkenin en pahalı oyuncak mağazalarında satılıyordur.

Acaba diğer anne-babalar da benim gibi bu dertten muzdarip mi, hep birlikte bir karar alsak da bu  dandik oyuncakları almasak diye düşünerek bir anneyle konuşmak istiyorum ama geç kalıyorum. Ben konuştuğumda çoktan çocuğuna almış oluyor. Bana da “Nereden aldınız söyleyin bari” demek kalıyor :(

 BU MİNNACIK ÇÖPSLER 16.90 TL (JOKER OYUNCAK CEPA)
 
İşte bunlardan biri de Çöps denen minik minik oyuncakcıklar. Oyuncak bile diyemeyeceğim kadar küçük. O kadar lüzumsuz ki… Çocuğun el becerisini geliştirecek desem değil, fiziksel gelişimine katkıda bulunacak desem değil. Zihinsel olarak faydası var mı diye bakıyorum. O da değil. Yok, oyuncağın kayda değer hiçbir tarafı yok. Eğlendirmiyor bile. Ama bugün bunu biz taa bilmem neredeki alışveriş merkezindeki oyuncakçıdan gittik aldık. Elle tutulur hiçbir yanı olmayan bu dandik şeyleri niye aldık? Sadece ve sadece arkadaşlarında olduğu ve özendiği için… Yazık yaaa gerçekten yazık. Üstelik abartmıyorum 3 gün sonra yeni bir oyuncak türeyecek, bunların da adı “eski” olacak.  Daha 15 gün önce bu tabanca için ağlıyordu. Herkesin Nerf’ü var, benim yok diye… “Şimdi o eskidi. Ohoooo onu taa ne zaman aldın eskidi o” deyince beni tepem gerçekten atıyor.

 NERF TABANCA 19.90- MERMİLERİ 5.90 ( TOYZ SHOP-ANKAMALL)

Herşey Hot Wheels'larla başladı. Kuş kadar arabalar dünyanın parası. Yollar ve parçalar büyüdükçe fiyat 80-90 liralara kadar çıkıyor. O yüzden en küçüklerinden  alıyorum valla. Yukarıdaki tabancanın da büyükleri yine 60 lira civarında... Düşünebiliyor musunuz?

HOT WHEELS ARABA YIKAMA SETİ 30 TL ( GEÇEN SENEKİ FİYATI- SET DEDİĞİMİZ DE FOTOĞRAFTA GÖRDÜĞÜNÜZ MAVİ ŞEY VE ÜSTÜNDEKİ TURUNCU ARABA)

HOT WHEELS DAİRELİ YOL (TURUNCU OLAN 20 TL-TOYZ SHOP)


MOTO GAME ( 15 TL-NİHAN ABLASI'NIN HEDİYESİ...)

Hediyenin fiyatını nereden biliyorsun diye sorabilirsiniz. Erdem, Nihan'ın oğlu Taha ile sınıf arkadaşı... Taha'da bunu görüp aynısından istedi. Ben de almak için Nihan'a sordum; bana uzak ama onun evine yakın bir yerden aldığını söyleyince Erdem'e de almasını rica etmiştim. O da parasını almak istemedi. 15 tatile de denk gelmişti. "Karne hediyem olsun Erdem'e" dedi. Biz de kabul ettik. Tekrar teşekkürler Nihan...

Bu da Sevgililer Günü fuarında Erdem'e benim hediyem... İçime çok sinerek aldım bu treni.... Ahşap olması bir defa bana çok sıcak geliyor. Adı yazılı. Oynadıktan sonra sıkılınca dekoratif amaçlı kullanılabiliyor. Üstelik her bir vagonu  1 TL... Yani bu tren toplamda 9 liraya mal oldu bize. Erdem oynuyor mu diye sorarsanız, hayır...


Ben bunları yazarken hep kendi oynadığım oyun ve oyuncakları düşündüm. Kızların bir bebeği olurdu hadi bilemedin iki... Erkeklerin de bir iki arabası, bilyesi, tabancası... Onun dışında oyunları kendimiz türetirdik. Yaratıcılığımız gelişirdi. Hiç sıkılmazdık. İp atlardık saatlerce. Belki de ben hep bu yüzden zayıf oldum :P Yalan mı şimdiki teenagelerin hemen hemen hepsi obez. Neyse konuyu dağıtmayalım. Saklambaç, yakantop oynardık. Hiçbir şey yapamıyorsak, annem bize 4 tane tişörtü getirirdi. Tişörtleri katlardık. Arkamı dönmemi söylerdi bana. Alyansını tişörtlerden birinin altına saklardı. Ben de bulmaya çalışırdım. İlk denemede bulursam dünyalar benim olur ve alyansı saklama hakkı bana geçerdi. Biz bunlarla mutlu olduğumuz için aptal mıydık yoksa mutlu olmayı mı biliyorduk? Yeni neslin çocukları neden tatmin olmuyor,  neden kanaatkar değiller, mutsuzluk içlerine mi işlemiş? Bir yazının sonuna daha sorularla geldik. Çok üzgün bitirdim bu postu cidden... Haydi hepinizin gecesi hayırlı olsun.




4 yorum:

  1. Diğerlerini bilemem ama çöps bence yararlı ve eğlenceli bir oyuncak, siz büyükler bunu bilemezsiniz çünkü çoğu yetişkin dünyaya at gözlüğü ile bakar. Çöpsler belki size göre küçük saçma oyuncaklar olabilir ancak bir çocuğa göre daha değerlidir. Çünkü çocukların hayalgücü denilen çok değerli bir özelliği vardır. Bu küçük ve hareketsiz çöpslerle oynarken oyuncaklara istedikleri işlevi yükleyebilirler.Mesela Onlarla doktorculuk öğretmencilik falan oynarlar :) Kısacası ben size hiç mi hiç katılmıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Tatlım yazımın tamamı Çöpslerle ilgili değildi. Son dönemlerdeki tüm oyuncakların fahiş fiyatları ile çocukların yaratıcılık ve üretkenlikleri önünde engel teşkil etmesiydi. Bir yetişkinin çocukların gözüyle bakması ne kadar zorsa, böyle bir konuya bir çocuğun da yetişkin gözüyle bakması o denli zor. Yetişkinler dünyaya at gözlükleriyle bakar diye bir genelleme yapmanı da doğru bulmuyorum. Ancak genel itibariyle bu güzel yorumundan ve kurduğun cümlelerin netliğinden senin çok zeki bir çocuk olduğunu anlamak zor değil. Senin bu yaklaşımın üzerine ben oğlumu Çöps oynarken tekrar inceleyeceğim. Değerli yorumun için teşekkürler canım...

    YanıtlaSil
  3. Beni anladığınıza sevindim.

    YanıtlaSil
  4. Sen de beni anla. Anlaştığımıza karşılıklı sevinelim Selin'ciğim. :))

    YanıtlaSil

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )