11 Eylül 2012 Salı

Boyun Fıtığı Kaplıca Tedavisi-Afyon Bolvadin


Bilenler bilir. Ben ciddi bir boyun fıtığı hastasıyım. Ortopedik yastık, ilaç tedavisi, bir aylık fizik tedavi gibi tıbbi yöntemler ağrılarımı dindirmeye yetmeyince bütün kış boyu kaplıcaya gitmek için yazın gelmesini bekledim. Hidroterapinin fiziksel ve psikolojik birçok hastalığın tedavisinde etkili olduğuna her zaman inanmışımdır. Merak edenler için boyun fıtığının bendeki belirtilerini söylemek istiyorum.

·         Şiddetli kol ağrısı
·         Sırt ve omuz ağrısı
·         Kolda güçsüzlük
·         Kolda hissizlik


Tabi bu belirtiler hastalığım ilerlediği için bu kadar şiddetli kendisini gösterdi. Doktora gittiğinizde çekilen MR ile fıtığa teşhis koyuluyor ve tedavi başlıyor. 

Ben her zaman modern tıbba güvenirim ama çaresiz kaldığımda da alternatif tıptan yararlanmaktan hiç çekinmem. Bu yüzden ilk tercihim Maranki’nin boyun fıtığı kürleri oldu. İsimlerini hatırlayamadığım için veremeyeceğim çeşitli yağların karışımını boyna masaj yaparak sürüp uyumak… Hepsi bu… Ancak benimki nasıl bir ağrıysa bu da fayda etmedi. ( Bu yağları Maranki'nin boyun fıtığı kürü şeklinde arayıp bulabilirsiniz. ) 

Sadece sıcak uygulamalar beni rahatlatıyordu. Sıcak su torbası, ütüyle ısıtılmış havlular vs. Bu yüzden kış boyu kaplıcalardaki kaynar suların içinde hayal ettim kendimi : )


Benden birkaç ay sonra eşim de bel fıtığı olunca bu yıl bize kaplıca tatilinin gerekliliğine inanarak,  çok fazla araştırma yapmadan annemlerin birkaç yıldır üst üste gittikleri Afyon’un Bolvadin ilçesindeki Heybeli Kaplıcaları’na gittik.

Sakin, sessiz, huzur dolu bir yer… Şifalı Frigya… Efsaneye göre Kral Midas’ın güzel kızı yakalandığı cilt hastalığından buradaki sular sayesinde kurtulabilmiş. Bu noktada suyun içerisindeki bol miktarda kükürdün cilde iyi geldiğini söylemek lazım… Suyla ilk temasınızdan sonra bile yüzünüzü mermer gibi pürüzsüz ve kaygan hissediyorsunuz. 



İşte 35 derece sıcaklıkta yün hırkayla ben...



Suyun sıcaklığı ben diyeyim 40, siz deyin 50 derece, belki de daha fazla : ) Tabii bu sıcaklıkta girmiyorsunuz. Yine termal soğuk kaplıca suyuyla suyunuzu soğutabiliyorsunuz. Termal içinde devremülk olarak kiraya verilen villalar, belediyeye ait evler ve bir otel bulunuyor. Biz otelde kaldık. Çünkü evlerde yemeklerinizi kendiniz yapmak zorundasınız : )  Otel tam pansiyon veya yarım pansiyon… Alt katta ailece girip saatlerce kalabileceğiniz banyolar ( tabii uzun süre kalmaya dayanabilirseniz : ) Üst katta da odalar mevcut… 


Bence idare eder yemekler, eşim hiç beğenmese de... Özellikle açık büfe kahvaltıyı çok zayıf buldu : ) 



Otele ait açık yüzme havuzunu bayanlar ve erkekler dönüşümlü olarak kullanıyorlar. 1 haftalık bir tatilde sahil kenarından daha iyi bronzlaşabileceğiniz bir yer : ) Açık havuzda da sıcak termal suyu var… Yaz mevsiminde hava sıcak, su sıcak, artık ne kadar katlanabilirseniz : ) Ben çok sevdim o ayrı tabii…


Mütevazı resepsiyondan bir görüntü...


Heybeli Termal Kaplıcalarının suyu başta cilt hastalıkları olmak üzere, romatizmal hastalıklar, menüsküs, bel ve boyun fıtıkları, kadın hastalıkları gibi pek çok rahatsızlığın tedavisinde etkili… Tabii hidroterapistler sıcak su tedavisini yardımcı tedavi olarak görüyor ve hiçbir rahatsızlığı olmayanlara bile termal suyu öneriyorlar.

 Bolvadin merkez, meşhur Horan Parkı...




Kaplıcada sıcak sulara girmenin de çeşitli raconları var tabii : ) Aç karna suya gireceksin ve çıktıktan sonra kendini asla üşütmeyeceksin. Kaplıca içinde ağrıyan bölgeyi zeytinyağıyla ovarak masaj yapacaksın. İyi sonuç elde etmek için en az 21 banyo alacaksın vs vs… En zoru da 35 derece sıcaklıkta yün hırkalarla dolaşmak zorunda kalmaktı : (


Horan Park içinde mimarı bayan olan şirin bir camii...



Yeri gelmişken boyun fıtığı hastalarının dikkat etmesi gereken şeyleri de söylemek lazım; 

  1. Terleyip soğumamak 
  2. Asla rüzgâra maruz kalmamak 
  3. Ortopedik yastık kullanmak 
  4. Islak saçla yatmamak 
  5. Ağır kaldırmamak 
  6. Aynı pozisyonda uzun süre kalmamak (Benim gibi bilgisayar başında çalışanlar her saat başı 5 dakika yürümeliler. Doktorum benden bunun için söz istedi)
  7. Aynı pozisyonda uzun süre yapılan ev işleri yapmamak ya da bunun için yardım almak (Dolma sarmak, ütü yapmak vs ) 
  8. Ani hareketlerde bulunmamak 
  9. Koltukta ya da televizyon izlerken uyuyup kalmamak

Bunlara dikkat ederseniz daha az ağrıyla günleriniz geçer. 
Etmezseniz her gün tutulmuş bir boyunla dolaşırsınız.


Otelimiz müesselerine ait bir restorana bizi akşam yemeğine gönderdi. Yine Horan Park içinde Horan Restoran : )


Sağlıklı ve şifalı günler...

Dipnot 1: Postu okuduktan sonra yapacağınız yorumların beni  çok mutlu ettiğini unutmayın. Bilgilerin işinize yaraması dileğiyle... Acil şifalar...

Dipnot 2: Bloğumu sürekli takip edebilmek için lütfen Facebook sayfamı beğenin. Buraya tıklayarak beğenebilirsiniz.
 

10 yorum:

  1. Merhabalar,öncelikle geçmiş olsun diyorum, umarım iyileşmişsinizdir.İnternette boyun fıtığı ile ilgili tedavi yöntemlerini ararken sizin bloğunuza uğradım.Yaklaşık 1 senedir bu hastalıktan şikayetçiyim.İlaç tedavisi, fizik tedavi, attarların hazırladığı merhemler (yağ karışımları) iyi gelmedi.Şiddetli ağrı ve şiddetli başdönmesi var bende ayrıca..Siz bu yazıyı yaklaşık 2 sene önce yazmışsınız, bana ve diğer hastalara ne tavsiye edersiniz.Teşekkürler...






































    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Bu postta gttiğim kaplıcanın adı, yeri ve orada yapabileceğiniz herşey yazıyor. Ayrıca söylemek istediğim kendinizi özellikle kaplıca sürecinde rüzgardan koruyun. Bundan sonra da rüzgar, cereyan en büyük düşmanınız. Terleyip soğumadan üzerinizi değiştirin ve mutlaka ama mutlaka tam ortopedik boyun yastığı kullanın. Eviniz dışında kalmanız gereken yerlere bile götürün. Asla o yastıksız yatmayın. Oturarak ya da bilgisayar başında bir işiniz varsa her saat başı 5 dakika kalkıp yürüyün. Doktorunuzun verdiği boyun egzersizlerini yapın. Son olarak ıslak saç ile kesinlikle uyumayın. Doktoruma göre bunun kesin bir tedavi şekli yok. Ömrümüzün sonuna kadar bu hastalıkla yaşayacagız ama agrıları en aza indirmek saydıklarımı uygulamakla mümkün. En azından ben başardım. Bu saydıklarımdan sadece birini ihmal ettiğimde bende de hala nadir de olsa ağrılar oluyor. Ne kadar dikkat edersem o kadar rahatım. Allah acil şifalar versin size de...Tekrar geçmiş olsun.

      Sil
  2. acaba kaplıcan sonra boyun fıtığınız geçti mi?

    YanıtlaSil
  3. kaplıca ararken yorumunuza rastladım.bel ve boyun fıtığından cekmekteyim.bacağımda donma ve karıncalanma,elimin 4 parmağında karıncalanma şikayetim var.Zaman zaman olan ağrılarımı akapuntur ve masaj ile sonlandırdım.40 günlük bir akapuntur sonucu ağrı kalmadı.Fakat karıncalanmalar,uyuşmalardan kurtulamadım.Acaba kaplıca faydalı olur mu?_bende ortapedik yastık kullanıyorum.kullanmazsam elim uyuşuyor.

    YanıtlaSil
  4. Paylaşım için teşekkürler. Acaba sizin fıtığınız için ameliyat diyen oldu mu? Bir de hissizlik yazmışsınız, parmaklarda Uyuşma oldu mu hiç? Ben de Kütahya Yoncalıdaki kaplıcalardan bir de İstanbul Esenyurttaki kaplıcalardan çok fayda gördüm.

    YanıtlaSil
  5. Paylaşım için teşekkürler. Acaba sizin fıtığınız için ameliyat diyen oldu mu? Bir de hissizlik yazmışsınız, parmaklarda Uyuşma oldu mu hiç? Ben de Kütahya Yoncalıdaki kaplıcalardan bir de İstanbul Esenyurttaki kaplıcalardan çok fayda gördüm.

    YanıtlaSil
  6. Siteniz aslında huşu uyandırıyor. Birçok yepyeni nokta keşfettim. Kurma ile ilişkili doğru yol ilginç olabilir. Gerçekten harika bir konu seçtiniz. Buna değer verdik. beyin cerrahi ankara

    YanıtlaSil
  7. Yüzün en iyisi

    YanıtlaSil

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )