1 Şubat 2013 Cuma

Celal ile Ceren Gerçekten Kötü Mü?

Çok nadir film izlerim, açıkçası pek de sevmem. “Eşimle Aramızdaki 32 Fark” postunda da bundan söz etmiştim. Üniversitede eğitimini aldığım bölümde sinema tarihi, film kuramları gibi derslerde siyah beyaz Charlie Chaplin filmlerinden saçma sapan Alman sinemasına; aklımda yer eden en iyi filmi “Potemkin Zırhlısı” ile Rus sinemasından, Atıf Yılmaz ve Kemal Sunal filmlerine kadar tonla film izleyip bunlardan sınav olduğumuz için film izlemekten bıktım ve zevk almıyorum. Sevgili Hocam Prof.Dr. Seçil Büker’i de burada saygıyla anıyorum tabii ki… : )) Ayrıca canım hocam Fatma Küçükkurt’u da anmadan olmaz. İsmini zikrettiğim film üstadı hocalarım inşallah bana gücenmezler.  ( Yaş 33 olsa da insan hala hocasından korkuyor ya :S ))


 Her karede çekim tekniklerini düşünmek, çekime eleştirel gözle bakmak ve işin kurmaca olduğunu bilmek tüm büyüyü bozuyor. Bu yüzden film izleyemiyorum. Film kültürüm o yüzden iyice sıfırın altına düştü fakat dizilerde aynı şeyler olmuyor nedense… Dizi filmlere sanat gözüyle bakmıyor muyum acaba? Her neyse… Sadede gelelim.

Aldığım duyumlara göre Recep İvedik tiplemesiyle ününe ün katan Şahan Gökbakar'ın “Celal ile Ceren” filmi dünyanın en büyük sinema portalında IMDB’de ( İnternet Film Veri Tabanı)  “en kötü film” seçilmiş. 18 Ocak’ta vizyona giren Celal ile Ceren son verilere göre 12 bin oy alarak 1. Sıraya yerleşmiş. Bu işte İnci Sözlük yazarlarının parmağı olduğu iddia ediliyor : ) Artık aralarında nasıl bir husumet varsa bilemeyiz.

Bana göre Türk sinema sektörünün ikinci baharını başlatan 1996 yapımı Eşkıya filmi vizyona girdiğinden beri ( ben o zaman liseli, gencecik bir kızdım :P ) Türk filmleri kalitesini giderek artırıyor. 4,5 dakikalık video klibi 2 ayda çeken biri olarak, 2 saatlik bir filmin ne denli zorluklarla çekildiğini düşündüğümde rahat rahat bol keseden yapılan eleştirilere çok kızıyorum. Özellikle böyle yaftalamalara… Film otoritelerinin bile yorum yapmadan önce birkaç kez izledikleri yapıtları bu kadar kolay “en kötü film” diye etiketlemek niye? Gerçekten kötü bile olsa belki çok klişe ama emeğe saygı nerede? Şahan Gökbakar sempati ya da antipati duyduğum biri değildir. Ama ortada vücuda gelmiş bir şey varsa emeği geçen herkesin eline sağlık demek gerek bence.

Şahan Gökbakar’ın konuyla ilgili Twitter'da İnci Sözlük yazarlarına ithafen gönderdiği mesajlar şöyle;

“La su imdb ye vakit ayirip benim filmi 2.2 yapmaya ugrastiginiz kafayi, derslerinize vereydiniz simdiye atomu parcalardiniz. Hehahahhahahah”

 “İmdb puani dedigin bi grup insan girip puan vermis filme.Olmus sana imdb puani. Hahahhahahaha yani. Ama salonlar tiklim tiklim. Hahahaha”

 “Kim neresini yirtarsa yirtsin, ben bu milleti guldurmeye devam edecem, Allah izin verdikcede film cekecem. Gerisi hikaye gerisi fasa fiso...”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )