31 Ocak 2013 Perşembe

Revani Tarifi : )

Sömestr tatili çalışmayı en sevmediğim dönemlerden biridir. Okulda öğrenci olmaz, öğretmen olmaz. Personel de bir kaç gün tatil yapar. Bu yüzden bu hafta okula ayaklarım zor yürüdü. Mehter takımı gibi iki ileri bir geri gittim : ) Sevgili patronum da bana izin vermek konusunda kararsız kaldığı için düne kadar ben de çalışıyordum. Sonunda 2-3 gün izin koparabildim : )  Okulda çalışan sayısı az olduğu için kurumumuzun muhasebe müdürü ve sevgili kat arkadaşım Gülsüm Hanım'ın elebaşlığını yaptığı bir organizasyonla yemek sonraları için her gün bir kişi tatlı tuzlu abur cubur yapsın dedik. : ) İlk olarak kendisi başkasına yaptırdığı çiğ köfteleri okula getirdi ve ben yaptım diyerek bize yutturmaya çalıştı. Ben tabii ki bunu yemedim sadece çiğ köfteleri yedim : )) Ertesi gün benden şiddetle revani talep ettiler. Çok iyi yemek yapamam, bir kaç çeşit pasta, börek, tatlı bilirim, onları da gerçekten iyi yaparım : ) Resimlerde gördüğünüz revaniye hepsi tek kelimeyle bayıldı. Her biri tarif istedi. Tarif vermekten yorulunca bloguma yazarım, oradan okuyun dedim :p  Canım annemi böyle gururlanmama vesile olduğu için koskocaman öpüyorum ve hemen tarifini veriyorum. : )
 



 Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1,5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 avuç fındık

Şerbet için; 3 su bardağı şeker, 3,5 su bardağı su, 6-7 damla limon suyu


Yapılışına geçelim. Önce yumurtayla şekeri mikserle iyice köpürt. Bütün malzemeleri içine koy. Ama öyle cumburlop değil. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı falan elekle ele. Üşenme bunlar için. Homojen bir karışım olduğuna emin olana kadar karıştır. Tepsini yağla. Karışımı tepsiye dök. Soğuk fırına koy. 180 derecede pişir. Sonra şerbet için verdiğim ölçüde su ve şekeri kaynat. Annemin deyişiyle göbek atmaya başlayınca 6-7 damla limon suyunu ekle. 5 dakika kaynadıktan sonra ateşten indir ve soğut. Revaniyi altı üstü benimki gibi kızarana kadar pişir. Çıktıktan sonra hemen şerbeti dökme. Kek de şerbet de iyice soğusun. Şerbeti dökmeden evvel keki kes ki şerbet aralarına nüfuz etsin ve keki dağılmasın. Şerbeti de döktün ve iyice içine çekti.  Sonra bıçakla doğradığın fındıkları üzerine serpiştir. Elini korkak alıştırma bol bol serp :))) Böyle okuyup kalma, kalk da yerinden bi zahmet eşine çocuğuna yapıver haha :D

Hadi bakalım afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )