2 Haziran 2013 Pazar

Prof. Dr. Naci Bostancı'nın Gezi Parkı Eylemi ile İlgili Twitter Açıklamaları

Taksim'de sivil direniş ve hak arama eylemi olarak başlayıp Türkiye'nin her tarafına yayılan ve amacı aşan olaylar bütünü hakkında ben yorum yapamıyorum artık...  Haddinden fazla üzülüyorum. Az önce üniversitede iki yıl Siyaset Bilimi dersi aldığım hocam, aynı zamanda millete vekillik eden Prof. Dr. Naci Bostancı'nın konuyla ilgili Twitter'dan yaptığı açıklamaları sizlerle paylaşmak istedim. Ne de olsa gündemi "gerçek medya"dan değil "sosyal medya"dan takip edebiliyoruz artık.

"Demokrasilerde, olağan yollarla sesini duyuramadığını düşünen vatandaşın, şiddet içermeyen yöntemler kullanarak kendini ifadesi normaldir.



Bunu ülkemizin toplumsal ve politik renkliliğinin bizi bir arada tutan temel dinamiklerinden birisi olarak görmeliyiz.


Burada: 1. bu vatandaş kesiminin sesi olması gereken kendilerine oy verilmiş siyasiler özeleştiri yapmalıdır.


2.iktidar olarak biz "demokratik hak arayışları"na karşı elbette duyarlıyız.


3.şiddete, yağmacılığa, ucuz siyasi çıkarlara karşı "seslerini duyurmaya çalışanlar" muhakkak çok dikkatli olmalıdır.


4.demokratik hak olarak "kendini ifade" bir arada yaşadığımız başka insanların rahatsız edilmesine dönüşmemelidir. Trafiği kesmek, barikat kurmak, cam kırmak, tahribat asla kabul edilemez. 5. Bu tür süreçlerde kışkırtıcılık, yalan haber, söylenti çok olur.


Amaç demokratik eylemleri çığırından çıkartmak, küçük maceracıların kontrolüne sokmaktır.


Kaynağı belirsiz haberlere değil, kimliği olan, kamusal sorumluğu bulunan haber kaynaklarının açıklamaları esas alınmalıdır."


Hocamın iktidar partisinde milletvekili olmasına rağmen bu açıklamaları akademik birikimiyle objektif olarak yaptığına inanıyorum. Sadece son cümlesine katılamıyorum. Zira kamusal sorumluluk bilincine sahip haber kaynağı göremiyorum. Saygılar...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )