28 Aralık 2013 Cumartesi

Cevizli, Havuçlu, Tarçınlı Muffin Tarifi

Merhabalar, uzun süredir bloğa yazı yazamıyordum.
Ne zamandır blogda vermek istediğim bir tarif vardı.
Cevizli, havuçlu, tarçınlı muffin tarifi vermenin tam zamanıydı.




 Bu muffinleri geçenlerde öğretmen arkadaşlar geldiğinde yapmıştım.
Hatırlamak isteyenler buraya tıklayabilir.






Erdem'in daha iştahla yemesi için üzerine çikolata sosu döküp bonibon şekeriyle süsledim : )




Gelelim gerekli malzemelere;

 3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvı yağ
Kek kıvamını yakalayacak kadar un
1,5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 orta boy havuç
1 avuç kadar çekilmiş ceviz
2 silme çay kaşığı toz tarçın
Arzuya göre çikolata sosu ve bonibon şekeri
Muffin kalıpları






Yapılışına gelince;
Aslında bildiğiniz kek gibi klasik bir yapımı var.
Önce yumurta ve şekeri iyice çırp.
Sütü ilave ederek çırpmaya devam et.
Yağı ekle yine çırpmaya devam et.
Ceviz, tarçın ve rendelenmiş havucu da ekledikten sonra 
Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı elekten geçirerek ilave et.
 10-12 kişilik bir hamur elde edeceksin.
Hamuru kalıplara eşit olarak paylaştır.

Ben üst resimdeki kağıt muffin kalıplarını Ikea'dan almıştım.
Ancak kağıt kalıplarda kek yayılıyor, üzeri mantar gibi çıkmıyor.
Bu yüzden metal muffin kalıpları öneririm.

O gün eşime sipariş etmiştim.
İstediğim gibi metal muffin kalıpları bulamadığı için silikon olanlarından almış.
Silikonların içinin yağlanması gerektiği düşüncesi yüzünden önce kağıt kalıplara koyduğum kekleri
sonra silikon kalıpların içine yerleştirdim.





 Aşağıdaki fotoğraf da arkadaşların geldiği günki sofradan, ayrıntılar için buraya tıklayabilirsiniz.




Hadi afiyet olsun.
Görüşmek üzere...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )