11 Kasım 2013 Pazartesi

Sensodyne ile Diş Temizliği : )

Merhabalar,
Bugünkü konumuz dişlerimiz, diş fırçamız, diş macunumuz... : )
Bir sürü insan gibi ben de diş fırçalarken diş eti kanamasından şikayetçiyim.

Bugüne kadar hani arkadaşlarımızın sattığı organik kıllı, pahalı diş fırçalarından, 
devlet babamıza bağlı ağız ve diş sağlığı merkezlerinin eşantiyon olarak
dağıttığı diş fırçalarına kadar çeşit çeşit diş fırçası kullandım : )

Kullandığım diş fırçalarının hepsi de diş etlerimi kanım kanım kanatıyordu : ))
 Bu ne demekse :D
Dişlerime acı veriyor, insanı diş fırçalamaktan soğutuyordu.

Dün alışverişte  tam kasaya yaklaşırken diş fırçalarının önünden geçtik.
Son diş fırçalama maceram ve lavaboya akan kanlar aklıma geldi.
Elimin ilk dokunduğu fırçayı alelacele sepete attım.
Baktım, markası Sensodyne'miş.





 
Uzun süredir aynı markanın diş macunu ile diş ipini  kullanıyordum,
her ikisinden de çok memnundum.
O yüzden içimden bir his fırçanın çok iyi çıkacağını söylüyordu. : )
Zaten pembiş rengini de çok sevmiştim.
Üzerinde hassas dişler için yazıyor olması da tam bana uygun olduğunun göstergesiydi.

Eve gelir gelmez, daha alışveriş poşetlerini boşaltıp yerlerine yerleştirmeden 
dişlerimi fırçalamak için banyoya koştum. : )))

 Bir diş fırçalamak bu kadar mı zevkli olur :D:D
Fırça dişlerinizin üzerinde kayıp gidiyor sanki...
Kolunuz hiç yorulmuyor...
Dişleriniz hiç acımıyor.
Fırçanın kılları yumuşacık... : )
Kanama hafif şiddette yine oldu ama daha ilk kullanım olduğu için önemsemedim.
 Yani reklamın da böylesi.. : )
Sensodyne bu kadar övgüyü karşılıksız bırakmaz herhalde : )
İstedikleri an banka hesap numaramı verebilirim :)))

Kendime o kadar çok sinirlendim ki... 
Niye bunca yıl fırça mağduriyeti yaşadım, neden bir bilene sormadım diye...

Sonrası çok komik : )
Fırçayla aramda öyle bir bağ oluştu ki, saat başı diş fırçalamak istiyorum falan..
Üç-beş badem yiyorum, dişlerimi fırçalamam lazım,
bir meyve yiyorum, ben bir dişlerimi fırçalayıp gelsem gibi
diş fırçalamak için bahaneler üretir oldum :D
Ama herşeyin fazlası zarar tabii :D
Sonradan kendime engel oldum. :D

Bir diş fırçası üzerine bu kadar uzun yazılır mı?
Demek ki yazılıyormuş : )))




Bu arada sürekli dişlerinizi fırçalasınız da 
düzenli olarak diş ipi kullanmayı da ihmal etmeyin.
Kürdan yerine diş ipi kullanın. Tartar oluşumunu engelliyor.
Doktorunuzdan diş ipini doğru kullanmanın metodunu ve
 doğru diş fırçalama yöntemlerini de öğrenin.

Son olarak internette benim veya bir başkasının sağlık konularıyla ilgili söylediklerini öneriden öte bir yere koymayın.
Bu konularla ilgili size en doğru bilgiyi verecek olan doktorunuzdur.
Benim beğendiğim bir diş fırçası ya da bana iyi geldiğini düşündüğüm bir ot, bir ilaç size iyi gelmeyebilir.
Bu konuda son sözü doktorlarınız söyler.
Lütfen sağlık konuları ile ilgili internetten edindiğimiz bilgilere çok fazla itibar etmeyelim.
Sağlık bu,şakaya gelmez.

Konuyla ilgili Google Hastaneciliği ve İnternet Doktorculuğu başlıklı yazımı okumak ve başıma gelenleri öğrenmek için buraya tıklayınız. : )

Haydi görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )