3 Kasım 2013 Pazar

Fırında Hamsi Tarifi

Bir yemek tarifiiyle daha merhaba,
Doğru dürüst et yemeyen ve 2-3 senede bir kere balık yiyen biri olmam,
bana tiroid ve demir eksikliği anemisi gibi üzücü hastalıklarla geri döndü.

Her iki hastalığım için de haftada en az iki defa balık yemem gerekiyormuş.
Ama ben ne balık temizlemeyi ne de pişirmesini bilmiyorum : (
Bu yüzden annemi bulmuşken bana pişirmesini ve öğretmesini istedim.

Şimdi gelelim son halini gördüğünüz fırında hamsimizin yapılışına : )




Önce malzemeler;
Kişi sayısına göre hamsi 
Mısır unu
Sarımsak
Soğan
Limon
Tuz
Tere, roka
Alüminyum folyo

Yapılışı:
Önce hamsiyi temizle.
Benim gibi temizleyemiyorsan ya da balıktan korkuyorsan
 2-3 lirana kıy ve temizlettir veyahut anneni çağır :  )
Suyu berraklaşana kadar yıka.
Süzdükten sonra mısır ununa bula ve yağlanmış fırın tepsisine güzelce diz.





Bunu yapmak zorunda değilsin.
Sarımsak sevmek zorunda da değilsin.
Amma velakin benim gibi hastaysan sarımsak gibi bir nimeti devamlı kullanmalısın.
Sarımsakları güzelce soy, yıka ve alüminyum folyo ile kaplayarak sar.





Soğanları da iri iri doğra.
Balıkların üzerine aralıklı olarak diz.
Sarımsakları da aralara serpiştir.





200 derecelik fırında kızarana kadar fakat kurutmadan pişir.
Tekrar ediyorum, balığı kurutmamaya dikkat et!






Şu şifa kaynağı sarımsaklar var yaaa
o folyodan çıkardığınızda lokum gibi oluyor.
Klişe bir söylem olacak ama
şiddetle tavsiye ederim arkadaşlar: )





İlk fotoğrafa geri dönüyorum.
Servis tabaklarına aldığın hamsiye limon dök.
Roka, tere, maydonoz gibi yeşil renkli sebzelerle servis yap.
Hiçbiri olmasa bile roka mutlaka olsun.
İyot, Omega 3 alırken C vitamini de al.
Balık bugünlerde çok ucuz.
Pişir pişir, ye.
Çoluğuna çocuğuna yedir. : )
Sonra benim gibi hastalıklar çıkarsa pişman olursun.
Afiyet olsun..




Ömrümde yediğim en lezzetli hamsi için anneciğime çok teşekkür ediyorum. : )
Allah razı olsun.
İnşallah bundan sonra kendim yapabilirim.
Haydi bakalım, hepinize sağlıklı günler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )