27 Kasım 2013 Çarşamba

Fırında Çipura Tarifi!

Merhabalar,
Ben kendimi aştım diyorum da inanmıyorsunuz. : )
Özellikle tiroid, kansızlık gibi hastalıklar vuku bulunca beslenmeme özen göstermeye
ve hayatımda hiç yapmadığım şeyleri yapmaya başladım.

Bu yüzden anneciğim görünce şaşırmasın.
Evet, bu balığı ben pişirdim kendi ellerimle... : )
Sevinçten de olsa ağlama anneciğimmm : ))

Tarife geçmeden önce hiç balıktan anlamadığım için;

Lezzet yönünden çipura önerisinde bulunan Mete Abi'me
Pişirme yöntemlerini anlatan ve püf noktalarını veren 
Öveçler Dalyan Balıkçısına teşekkür ediyorum. : )

Gelelim yapılışına...



Önce malzemeler:

- Normal bir insan için kelle başı 1 adet çipura yeter. 
( Mesela biz fotoğraftakini oğlumla beraber yedik. )

- Zeytinyağı

-Tereyağı

-Tuz

- Her nevi yeşillik ( Roka, tere, maydonoz...)

- Limon



Önce balıkçıya git. Çipuranı temizlet eve gel...
Ben amcaya kafasını kopar, ben korkarım dedim ama olmaz kafası onun süsü dedi :))
Gerçekten de korktum, 
pişip pişmediğini kontrol ederken fırın kapağını açınca direk balığın gözüyle gözgöze geldik : ))

Neyse konuyu kaynatmayalım...
Balıkçı yıkayacak, temizleyecek, üstüne kesikler atacak.
Eve gelince balığı bir kere de sen sudan geçir,
balıkçı iyi adam ama o kadar da güvenme : )
Kendi yıkadığın başka olur : ))

Fırın tepsisini yağla.
Balığı güzelce tuzla.
Üstüne ve kenarlarına az az az tereyağ koy ama abartma...
 Benim yaptığım gibi alüminyum folyoya sarımsakları kabuğuyla sarıp pişirebilirsin.
Çok lezzetli oluyor, ben bayılıyorum.
 Bu arada fırını 180 dereceye ayarla ve ısıt.
Tepsinin üstünü folyo ile kapla.
Daha lezzetli oluyor buharıyla...

35 dakika pişir.
Son 5 dakika üstündeki folyoyu al, biraz üzeri kızarsın.

Fırından çıkınca yeşillikler eşliğinde servis yap.
Üzerine bol limon sıkmayı unutma...



Yeri gelmişken hemen balığın birkaç faydasından söz edelim.

- Balık A, D, K ve B vitaminleri ihtiva eder. Yani bu ne demek? 
B12 kan yapar, hafızayı güçlendirir. A vitamini gözleri kuvvetlendirir vs.

- Fosfor içerir. Yani balık aile nüfusunun artmasına katkıda bulunur. : ) Ayrıca kadınların cildini güzelleştirir.

- Kalsiyum vardır içinde... Çocukların kemik gelişimine faydalıdır.

- İyot vardır tabii ki, iyot da benim gibi tiroid hastalarına iyi gelen bir mineraldir.

- Ve önemlilerinden biri Omega 3 vardır ki; tansiyon, kolesterolü düzenleyerek kalbin sağlam çalışmasını sağlar.

Daha ne olsun, Allah'ın büyük bir lüftuymuş ama ben 33 sene boyunca yememişim.
Lütfen benim gibi balık yemek için hasta olmayı beklemeyin .

Haydi afiyet olsun ve sağlıklı günler.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )