27 Ekim 2013 Pazar

Uşak Yöresi Cebleme Tarifi

Bayramda eşimin teyzesine gittiğimizi burada anlatmıştım.
Bendeki anemi de haddini aştığı için son zamanlarda sürekli et yiyorum.
Yemek zorundayım sevmesem de ...
Et yemekleri konusunda cehaletim büyük olduğu için büyüklerden öğrenmeye çalışıyorum.
Yemek konusundaki rehberlerimden biri de Semra Teyze...
Ondan bir sürü tarif aldım ve teker teker deniyorum.
Daha önce de Semra Teyze usülü böreği burada paylaşmıştım.
Gelelim benim becerikli tonton teyzemden aldığım Uşak yöremize Cebleme tarifine...
Malzemeler:
1 kilo kemikli et ( kemiksiz de olabilir)
1 kaşık zeytinyağı
Yarım kaşık tereyağı
Pul biber
Tane karabiber
Kekik 

Yapılışı:
Etleri istediğin büyüklükte doğra...
Ben büyük büyük doğradım, sen istersen daha da küçültebilirsin.
Etleri düdüklü tencereye koy.
Üstü basmaya yakın su koy.
İçine 6-7 tane karabiber at.
Yarım saat haşla.
Bonfile etse daha az haşla, dağılmasın.
Düdüklüden çıkardığın etleri tencereye al, suyu düdüklü de kalsın.
Tencereye zeytinyağı ve tereyağı koy.
Etleri bu yağda biraz evir çevir.
İstersen kızarana çevir.
Yukarıda yazdığım baharatları ekle...
Düdüklüde kalan etin suyundan salçalı su yap.
Tenceredeki etlerin üzerine dök.
Biraz da öyle tıkırdasın.
Ocağı kapat.
Afiyetle ye.
Kan olsun, şifa olsun : )))






Semra Teyze tarifleriyle yine sizlerle olacağım. :))
Görüşürüz... : ))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )