14 Ekim 2013 Pazartesi

Kurban Bayramı Hazırlıkları : )

Bugün 2013 Kurban Bayramı arefesi... 
Bayrama bir gün kala ben bitik vaziyetteyim.
Nedenini hemen anlatayım.
Bildiğiniz gibi işime evden devam ediyorum.
Evde çalıştığım için de kendimi yarı iş kadını yarı ev kadını gibi hissetmeye başladım. : )
İlk defa bir bayram temizliğine giriştim.
Yaptığım temizlik de yarı ev kadının yapacağı kadar oldu tabii : )



Annemden öğrendiğim şeyleri harfiyen uygulayamadım. : )
Çünkü o tam, dört dörtlük hatta beş beşlik bir ev kadını :)
Bulaşık makinesini, fırını, buzdolabını çekip altlarını temizleyemesem de
 halıların kenarlarını kıvırıp kanepeyi çekip her yeri dip köşe süpürüp sildim. : )
Bütün evi temizlemem 2 gün sürdü.
2 günün sonunda belimde meydana gelen ağrı, bir tüp kas gevşetici krem
bitirmeme rağmen geçmedi. Hayırlısı diyelim efendim : )

Benliğimi kaplayan ev hanımlığı duygusu bana yaprak da sarmalısın diye baskı yapıyordu. :)
Bizim Nihan'ın yaprak dolmalarına bayıldığım için sarmanın içinin tarifini ondan rica ettim.
Başta bana öyle bir tarif verdi ki "3 bardak pirinç" filan diye bir başladı.
Ben o kadar çok içten dolma sarsam kesin hastanelik olurdum : )
Dedim "Sevgili kardeşim, ben en küçük boy tencereye azıcık bir şey saracağım" : )
Ölçüleri minimalize ettikten sonra bir de annemle konuştum. Ondan da bir tarif aldım.
İkisini sentezleyip dolmamı sarmaya başladım.
Nihan'ın tarifine ek olarak içe pirinç ile beraber bulgur da koydum.
Zira pirincin zararlarını ve bulgurun besleyici özelliklerini biliyorsunuz.
Erdem de sarmayı çok sevdiği için o da biraz besin değeri yüksek şeyler yesin istiyorum.




Laptopımı karşıma koydum. Sevdiğim dizilerden açtım. Onları izleyerek sarmaya başladım.
Bir saat oldu bitmiyor, iki saat oldu bitmiyor.
Yarım küçük tencere dolmanın bitmesi tam 3,5 saat sürdü : )
Sizleri temin ederim ki bunun kesinlikle benim beceriksizliğimle alakası yok.
Kayınvalidemin gönderdiği yaprak salamurasından çıkan yapraklar çok inceydi.
Dokunduğum anda hepsi yırtılıyordu.
Bir de birbirinden ayırdığımı düşünün. Ayırırken hepsi lime lime oluyordu.
Yaprakları heba etmeyeyim diye annemden öğrendiğim yamalama usülüne başvurdum. :)
Yaprakları birleştireyim falan derken bu iş tam 3.5 saatte bitti.




Dolmanın görüntüsü güzeldi.
Benimkini hiç sormayın. 
Sırtıma kulunç girdi, boyun fıtığım azdı.
Bittikten sonra kendimi yatakta buldum.




2 günlük temizlik ve 3,5 saatlik yaprak sarmanın ardından ben nakavt oldum arkadaşlar...
Benim neslim ve benden sonraki neslin gerçekten çürük olduğuna karar verdim.

Annemlerin yaptığı işleri hatırlayınca ağzım hayretle açık kalıyor.
Sanırım Allah bazı kadınları ev işleri için yaratıyor.
Ben onlardan biri olmadığımı bir kere daha anlamış oldum.
İyi ki dünyaya 80 öncesinde gelmemişim.
Hiçbir teknolojinin olmadığı yıllarda kadın olmak gerçekten çok zormuş.

Beni türlü sıkıntı ve zorluklarla büyüten anneciğimin ve tüm çilekeş annelerin ellerinden öpüyor : ) , 
şimdiden herkesin Kurban Bayramı'nızı kutluyorum...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )