28 Eylül 2013 Cumartesi

Veee Ayşe'min Düğünü

Kına gecesinden sonra Ayşe'nin düğünüyle yeniden merhaba...
Tüm aile olarak günler öncesinden hazırlanmaya başladık bu düğüne... :))
Heyecanlandık, telaşlandık, uzun uzun konuştuk.

Düğünde o kadar çok fotoğraf çektim ki (500'ün üstünde) hepsini burada paylaşmak istedim ama tabii ki teknik olarak bu imkansızdı. En güzellerini seçmeye çalıştım.
60 civarında fotoğraf seçtim, neredeyse bir o kadar daha kullanamayacağım harika fotoğraflar var:(
Fotoğrafları seçtikten sonra da posta nasıl başlayacağıma,
hangi sıraya göre anlatacağıma uzun süre karar veremedim.
Bu yüzden en kolayını seçtim.
Düğün evine gittiğim andan itibaren fotoğrafları sıralayacağım.
Sonra gelinin evden çıkışı, düğün salonu vs. diye devam edecek :))


Eve gittiğimizde gelin hanım hala kuafördeydi.
 Geldikten sonra evden çıkmadan önce birkaç eğlenceli fotoğraf çektik.
Bu şirin çerçeveyi diğer kuzen hazırlamış.
Kına gecesinde ve düğünde birbirinden güzel şeyler hazırlamış, eline sağlık...
Gelinin ve Erdem'in hatıra fotoğrafıyla başlayalım.
Bu arada hala Kına Gecesi postuna bakmayanlar varsa buraya tıklasın ;)




Bu da yukarıdaki çerçeveyi, matrak pankart ve afişleri hazırlayan kuzen...
Şarap kırmızısı elbisesinin modelini çok beğendim.
Bu kıyafetin üst kısmının aynısı Kuaybe Gider'in gömlek tasarımı vardı.
Çok istemiş ama alamamıştım. Gerçekten kuzuma çok yakışmış.





Tüm kuzenlerimle evden çıkmadan önce ...




Kırmızı kuşağı bağlayan isim amcam, yani gelinin babası oldu...
Kurdeleyi fiyonk yapamayınca bana uzattı, fotoğraf makinesini bir kenara bıraktım,
hayatımda hiç kurdele yapmamışım gibi elim ayağıma bir dolaştı ki sormayın :))
Ellerim titriyordu o anda... Ben de hemen en yakındaki yengemi yardıma çağırdım.
Anlayacağınız bir kurdeleyi üç kişi zor bağladık. :))


  

Evden çıkmadan önceki son dua...





Düğünlerde en duygulandığım anlardan biri bu...
Başında kırmızı örtüsü ve tekbirlerle gelinimiz evden çıkıyor... :(




Bir kolunda amcam, diğer kolunda eşi...
Kendi düğünümü hatırlıyorum tam bu anda...
Öyle ağlamıştım ki, tüm makyaj gözyaşlarımla akıp gitmişti.
Bir daha yıllarca yaşadığım evde kendi evim gibi uyuyamayacağım, oraya artık misafir olarak gideceğim düşüncesiyle...




Sağ salim düğün salonuna geldik.
Malum kına gecesinde mekana giderken kaza yapmış, ölümlerden dönmüştüm :(
Allah tekrarından hepimizi muhafaza eylesin.
Düğünümüz Demetevler'de Halil İbrahim Sofrası'nda gerçekleşti.
Salona girerken görüntülediğimiz bu bayan gelinimizin şeker şerbeti görümcesi... :))
Çok tatlı bu genç bayan maşallah... Kıyafeti de önden de arkadan da çok hoş duruyor...




Salonun içi çok genişti. O gün bu salonda 650-700 konuk ağırlandı.
Burası salondan sadece küçük bir kesit...





Masalara daha yakından bakalım...





Gül motifli mor sandalyelere bayıldım.





Aile yakınları, protokol ve iş arkadaşları için masalar rezerve edilmişti.
Nöroloji masası alınmasın... Dahiliye masası tamamen tevafuk kareye girdi. :)




Ben salonda fotoğraflar çekerken gelin ve damat gelin odasında bekliyorlardı.
Soluğu onların yanında aldığımda yemek yiyorlar, birbirlerini elleriyle besliyorlardı.:))
Allah mutluluklarını artırsın inşallah.
O kadar yakışıyorlar ki, 41.000 kere maşallah. Siz de maşallah deyin lütfen :))





Gelin odası da çok hareketliydi.
Giren çıkan eksik olmuyor, o arada Ayşe'm sürekli ayna karşısında kendisini kontrol ediyordu.




Aynadaki her rötuştan sonra bir fotoğraf şart :))




Ve bir telefon gelir... Gelin telefondayken bile damat ondan gözlerini ayıramaz.




Bu kez Ayşe'mle baş başa... :)





Ben gelin buketine de bayıldım. Tek başına bir kareyi hak ediyordu. :)




Dışarıdan sesler duyduk. Gelin odasından iki adım uzaklaştık, ne oluyor diye bakmak için...
Çıkınca da damat beyi beyaz, şık damatlığı içinde fotoğrafladım tabii ki..
Yüzü gibi kalbi de yakışıklı oğlumuza da bir maşallah diyelim...
Allah bütün bekar bayanlara böyle beyefendi eşler nasip etsin...
Malum bizde daha çok bekar kuzen var... :))




Gelin odasından duyduğumuz ses gelin ve damadın
çocukluklarından düğünlerine kadar fotoğraflarını içeren slayt gösterisinin sesiymiş.
Koşarak aşağı indim, izlemek için...
Bu da bizim damadın çocukluğu :))




Gelin odasına dönüş yolunda gelinin kız kardeşleri diğer kuzenlerle karşılaştım.
Muhteşem görünüyorlardı.





Yine gelin odasındayım. Davetliler yavaş yavaş geliyor.
Gelinimizde heyecan artıyor.




Odadan çıkmadan önce heyecan dorukta...






Kızlar vaktin yaklaştığını haber vermek için geldiler...
Gelmişken de :))




  
Çıkış anına çok az kaldı ve ben aşağı iniyorum.
  




Büyükler misafirleri kapıda karşılamaya devam ediyor.
Her iki baştakiler kızımızın, ortadakiler oğlumuzun anne ve babası...






İşte davetlilerin merakla beklediği an...
Karanlığın içinden bir güneş gibi doğuyorlar.. :))




Masalarına doğru kısa ama uzun süren bir yolculuk...




İkisi de sanki daha önce birkaç defa nikah masasına oturmuş gibi gayet sakindiler.
Kendilerinden emin adımlarla o anın tadını çıkardılar...




Tabii o anın tadını çıkaranlar sadece onlar değildi...
Ömrümde çektiğim en güzel fotoğraflardan biri de bu...




Onlar nikah masasında otura dursunlar, biz biraz da etrafa bakalım...
Ne var ne yok? :))




Bizim için ayrılan protokol masasındayız.
Bu zarif bayanın gelinin kız kardeşi olduğunu biliyorsunuz artık... :)
Başörtüsünü yakından görmek isteyenler için...
Bu fikir terzisine mi kendisine mi ait bilmem ama düz renk bir eşarp ancak bu kadar güzel hareketlendirilebilirdi. Tebrik ederim :))




Bu da benim biricik yakışıklı kardeşim...


Çok kıymetli eşimle...




Fonda canlı müzik...
Sonrasında sahne alan erkek ses sanatçısı...
Fotoğrafını çekmeye fırsat olmadı.
Tasavvuf musikisi ve Türk Sanat Müziği eserleri vardı repertuarda...

 



Kıyafetlerimize yakından bakalım. 40 yılda bir süslü püslü giyinmenin mutluluğu içindeyim.
Bu konuda yardımını ve fikirlerini benden esirgemeyen arkadaşım Kokoş'a tekrar teşekkür ederim.
Kız verdiğimiz için siyah tercih ettim. :P Yastayıııımm :)))




Diğer kuzen... Dantel ve satenin uyumu...
Bu tarz gecelerde giymek üzere elbise diktirmek isteyenler için inşallah bir fikir teşkil eder.

 



Yemeklere de bir göz atalım...
Sonradan geldiği için fotoğraflarda tatlımız eksik... Menüyü sıralayacak olursak; mercimek çorbası, tavuk, pilav, elma dilim patates, salata, kadayıf tatlısı...




Kuzenle birlikteyiz...





Artık imzalar atılsın...





Her nikah memuru gibi bizimki de kızımıza verdi cüzdanı...



Nikah şekerlerimiz... :))





Nikahtan sonra başlayan takı töreni...
Kocaman salonun gelin ve damat tarafından adım adım dolaşılması...
Gelin ve damadın ayaklarına kara sular inmesi vs :))
Bu arada dantel eldivenin bir bayana kattığı estetiğe ve asalete de değinmeden geçemeyeceğim...



Pastamız da gelsin artııık :))



Evliliklerinin her günü böyle mutlu olsun inşallah...




Nikahtan sonra Ayşe'mle yine bir düğün hatırası....



Takı töreni bittikten sonra fotoğraf çekimi...
Nikah cüzdanı da sıkı sıkıya tutulmuş, dikkatinizi çekerim.
Sanki biri alıp kaçıverecekmiş gibi... :)))
Elleriniz hiç ayrılmasın...



Kuzumun kayınvalidesi ve görümcesiyle bir fotoğraf...
Erkek tarafının kıyafetleri de çok şık ve zarifti... :))
Kendileri de samimiyetle söylüyorum çok nazik ve kibar insanlar...
Birbirlerine yakışan bir çift ve her yönüyle birbirlerini hak eden iki aile...
Bu noktada bir kez daha maşallah diyelim.
Allah nazarlardan korusun.





Ama bize de nazar değmesin ya... :))
Şaka maka tam 9 yılı geride bırakmışız...



Bir kere daha nazar değmesin...
Yanımdaki kuzen elime doğdu. Daha 18 yaşında filan.
Fark görebilen hııı?
Var mı görebilen??
Yüzler kapalı olduğu için bu kadar kendime güvenerek büyük büyük konuşuyorum tabii... :)
Kilolarımız yakın olabilir ama iki yüz arasında dağlar kadar fark var :(
Son yıllarda çok çöktüm çook :(




Bu yüzden gençlerin arasında kendimi daha mutlu hissediyorum.
Aşağıdaki bay ve bayan bu yıl üniversiteyi kazanan iki çocuk!
Evet çocuk! :))
Bayan Hukuk Fakültesini, bay İngiliz Dili Edebiyatı'nı kazandı.
Yeri gelmişken onlara da hayırlı olsun diyelim.




Artık sona yaklaşıyor ve gelin-damat ile birlikte dışarı çıkıyoruz.
Ailenin en büyük torunu ve  ilk evlenen torunu benim.
Benim düğünden bu yana ailemizde gelenekselleşen ve bizi eğlendiren bir adet bu...
Bu inanışın her seferinde gerçekleşmesi ise bizi daha da eğlendiriyor.
Ben çiçeği attığımda yakalayan kuzen benden sonra evlendi.
Onun düğününe de buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
O atarken de Ayşe kaptı ve şimdi de o evlendi.
Ayşe atınca kimin kapacağı merak konusuydu.
Zira çiçeği kapan düğün hazırlıklarına hemen başlayacaktı :)))
 
 
 



Özellikle iki kişi arasında çekişmeli bir mücadeleye sahne olan çiçek kapma yarışının galibi Merve oldu...
Bakar mısınız, zafer sarhoşluğu içerisinde, çok mutlu... :)))



Bir türlü becerilip uçurulamayan dilek fenerleri... :))
Fenerin kendisini yakmamız ise tam bir fiyaskoydu..
Bütün bunlara rağmen çok eğlenceli dakikalardı.
Onları uçurmaya çalışma heyecanı bile bize yetti de arttı...




  

 İşte ayrılık anı da geldi çattı.
Annesini çok seven Ayşe'm belki de ona ilk kez bu kadar sımsıkı kenetleniyor.
İlk kez bu kadar hissediyor.
Düğünlerin her şeyi çok güzel oluyor da bu anneden ayrılma kısmına gelince
 boğazda bir şeyler düğümleniyor.
İstisnasız herkes ağlıyor.
Evli olanlar annelerinden ayrıldığı o anı hatırlıyor.
Bekar olanlar evlenip ayrılacağını düşündüğü için ağlıyor.
Anneler kendi kızlarından ayrıldıkları günü anımsayıp ağlıyor.
Bu kadar gözyaşına karşı bizleri ayakta tutansa, gözyaşlarının sebebini mutluluk olduğunu bilmek... 


 


Ben de sizler gibi bu fotoğrafı çekerken gelin ve damat gecenin karanlığına karışıyor,
bu post da burada bitiyor, diye düşünmüştüm.
Ama öyle değilmiş :))
 
 
 
 
 
 
Evet, kızımız erkek tarafıyla beraber gitti. Biz de amcamlara geri döndük.
Döndüğümüzde böyle bir masayla karşılaştık.
Bunlar yeni evli çiftlerimiz için gelinin annesinin yani yengemin hazırlamış olduğu mamalar. :)
Malum yeni evlilerin buzdolapları boş.
Acıkınca taş mı yesinler?
Tabii ki hayır. Yengem hepsini düşünmüş.
Meyvesinden, tatlısına tuzlusuna kadar hazırlayıp bir güzel paketlemiş.
 
 
 


  
 Bunları gelin ve damada götürme işi de ailedeki genç bayanlara düştü.
Gece yarısı elimizde paketlerle biz de yeniden düştük yollara... :))





Üç arabayla gittik Ayşe'nin evine...
Şoförlerimiz erkekti, bizi aşağıda beklediler.





Yiyeceklerimizi teslim ettik ve kendilerine mutluluklar dileyerek vedalaştık.



  
 Veee mutlu son! :)))

 İlk defa bu kadar uzun post yazıyorum. Sonuna kadar okuyan veya tüm fotoğraflara bakabilen var mı merak ediyorum gerçekten :)) Eğer sonuna kadar sabırla gelebilen varsa, benim için yorum kısmına ya da Facebook'taki paylaşımımın altına yazarsanız sevinirim.
  



Güzeller güzeli Ayşe'me ve yakışıklı damadımız Mehmet'e
ömür boyu mutluluk, hayırlı bir evlilik hayatı diliyorum.
İlk tanıştıkları günün heyecanı hep devam eder inşallah...
Boy boy çocukları olur. :)
Ablaları olarak da küçük bir tavsiyem olacak onlara ve tüm yeni evlilere...
İki farklı kişinin aynı evde yaşamasıyla kendini gösteren küçük problemlere kulak asmayın, sakın büyütmeyin. Birbirinizi tanıyana kadar her konuda birbirinizi tolere edin.
Birbirinize tamamen alıştıktan sonra da evliliğiniz tüm heyecanıyla ve mutlulukla sonsuza dek sürecek nasıl olsa...
Sizi seviyorum.


15 yorum:

  1. Masal gibi bir yorum tebrik ederim.kuzeninize mutluluklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz ve güzel dilekleriniz için teşekkürler Emel Hanım...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok keyifli anlatmıştınız herşeyi . Kına konağı ile ilgili araştırma yaparken rastladım sitenize. Ben başından sonuna kadar merakla baktım okudum. Naçizane fikrimi söylemek isterim ki ben böyle günlerde nazardan çok korkarım. ÖZellikle çift için öyle güzel anlatmıştınız ki maşallah diyerek okudum bütün yazıyı ama böyle düşünemeyin insanlarımız var malese

    YanıtlaSil
  4. Beğendiğinize çoook sevindim Rukiye Hanım : )) Sizin maşallah diyerek okuduğunuz gibi ben de her satırda maşaallah diyerek yazdım. Düğünde de maşaallahlar eksik olmadı. Böyle bir güzelliğe kötü gözle bakabilecek insanların olacağını düşünmek istemiyorum. Onlara o kadar çok dua eden var ki Allah'ın koruyacağı inancını taşıyorum. Güzel yorumunuz için tekrar teşekkürler... Sevgiyle kalın : )

    YanıtlaSil
  5. Maşallah herşey çok güzel olmuş keyifle okuduğum bir posttu gerçekten.. Bende mutluluklar dilerim.. Sizinde ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Resimlere bakarken akici anlatimla yaptiginiz yorumlari buyuk zevkle okudum emin olabilirsiniz :)
    Kuzeninize mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Zeynep Hanım... Bizden ayrılmayın : )

    YanıtlaSil
  8. Fatoş Hanım iyi dilekleriniz için teşekkürler... Beğendinize sevindim... : )

    YanıtlaSil
  9. bloglara çok takılmam ama iki saattir postlarınızı o güzel yorumlarınızı tek tek fotoğrafları inceleyerek okudum. tek kelimeyle harika.. Gelin ve damata da maşallah diyorum. Rabbim nazarlardan saklasın.. takipteyim artık :)

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkürler Fatma Karavaş Hanım... Gelin ve damadımız adına da sağolun... : ) Bloğuma hoşgeldiniz. Gözlerinize, yüreğinize sağlık... Bloğu Facebook'tan da takip ederseniz, hiçbir postu kaçırmazsınız. Bu link ile ulaşabilirsiniz. https://www.facebook.com/pages/G%C3%BClerdem-Blog/320616328035407
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. çok güzel bir bloğunuz var :) yeni keşfetmiş bulunuyorum.. Benimde yakında düğünüm var gelinlik konusunda destek isteyebilir miyim sizde ... Sevgileerrr :))) sedefcolak92@hotmail.com mail adresim

    YanıtlaSil
  12. Adsız, çok teşekkürler. Mesajınızı geç yanıtladığım için özür dilerim :(

    YanıtlaSil
  13. hazırlamış olduğunuz blok için teşekkürler:)) eylül ayında aynı mekanda düğünüm olacak inşallah, bu nedenle birkaç tane sorum olacak size; düğünden önce mekanda prova yapıldı mı? düğün akışına siz mi karar verdiniz yoksa organizatör mü karar verdi? son olarak düğünüm 19:00 da başlayacak nikah memuru 20:30 da gelecek sizce geç mi olur? şimdiden teşekkürlerrr...:))

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş okuyunca biri evlense de gitsem dedim durdum. Dantelli elbiseyi de çok çok beğendim bir düğün için diktirebilirim :) ve Allah mutluluklarını artırsın çok yakışmışlar.

    YanıtlaSil
  15. Çikolata Kahve teşekkür ederiz... : )

    YanıtlaSil

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )