26 Ağustos 2013 Pazartesi

Kokoş'un Pizza Böreği

Geçen hafta canım arkadaşım, eski dostuma ziyarete gitmiş; o günü ve
arkadaşımın ev dekorasyonu konusunda zevkini yansıtan her ayrıntıyı burada bol bol fotoğraflarla uzun uzun anlatmıştım.
Evi anlatmaktan yiyip içtiklerimize sıra gelmemişti hatırlarsınız. Sadece pizza böreğini görüntülemiş ve sizlerle tarifini paylaşacağıma yine burada söz vermiştim. Sözümü tutuyorum. : )
Ben gittiğimde böreğin ilk iki aşaması tamamlanmıştı ve tam bu haldeydi.
Buraya kadar olan kısmı Kokoş'a anlattırdım tabii ki... : )
Önce malzemeler; 4 adet yufka ve içi için evde ne bulursanız ondan : )) Mesela bunun içinde maydanoz, taze kırmızı biber, mantar, sucuk ve en üstte gördüğünüz gibi kaşar peyniri var...
Önce iki yufkayı alıyorsunuz. 1.sini yusyuvarlak açtıktan sonra her yerine sıvı yağ sürüyorsunuz.
Üstüne ikinci yufkayı yayıyorsunuz. Onun üstüne de yağ sürülüyor muydu? Hatırlayamadım.
Annenize sorun o bilir...
Sonra önünüzdeki dairelerin dört tarafından kenarlar karşılıklı ortada birleşecek şekilde, yani bir kare olacak şekilde katlıyorsunuz.
İşte burayı kaçırmamız kötü oldu. Ne yapalım.
Tüm iç harcını tam ortaya döküp en üste kaşar rendesi koyuyorsunuz.



Sonra her köşeyi kulağının ucundan tutup yine ortada aşağıdaki fotoğrafta göründüğü gibi uç uca getirip birleştiriyorsunuz.






Aynı işlemi diğer iki yufka için de yapıyorsunuz.
Normal ebatta bir tepsi böyle 2 tane koca börek alıyor.






Pizza böreklerinizin üzerine bolca yumurta sarısı sürüyorsunuz.






Pişmeden bile çok güzel görünüyorlar. :)






Pişerken açılmasın ve içi ortalığa saçılmasın diye her kulağa bir kürdan batırıyorsunuz. : )
Sevenler üzerini çörekotuyla süsleyebilirler.
Bana kalırsa sevmeyenler de döksün. :)
Çünkü çörekotu binlerce hastalığa iyi geliyor.
Sağlığa çok faydalı...
Bana inanmayan araştırsın.
Ben bütün yemeklere, çorbalara bile 2-3 tane atarım. :)
Böreklerde ise vazgeçilmezimdir.






Çörekotunun anlatamadığım faydalarından sonra böreğimizi önceden ısıttığımız
190 derecelik fırına sürüyoruz.
Böyle derecesini filan söylemek de pek havalı oluyor. :)
Oktay Usta gibi, Emine Beder falan gibi...
Halbuki fotoğrafa yakından bakmasam derecesini falan bildiğim yoktu.
Sormak da aklıma gelmemişti açıkçası :))






Fırınınızın çalışma kapasitesine göre bir süre pişiyorlar.
Biz ona üzeri nar gibi kızarana kadar diyelim.
Tam bu aşamadayken evi mis gibi bir koku sarıyor.
Acıktığını hatırlıyor insan... : )






Fırından çıkan  böreği kesik yerlerinden 4' e bölüyoruz.
Bölüyoruz derken kesiyoruz yani ... : ))
Maazallah eliyle bölmeye çalışanlar filan olabilir.
Neticede tepsideki 2 börekten toplam 8 koca dilim börek çıkıyor.
Bol bol yiyin.
Tıkanıncaya, patlayıncaya , çatlayıncaya kadar yiyin. hihi :)))






Önemli bir nokta; bu böreği çatal bıçaksız yemek mümkün değil...Aksi takdirde içi dökülüyor.
Ben böreği elime alıp ısıra ısıra yemeyi severim ama
bu leziz börek için çatal bıçak kullanmaya değer...
Gerçekten yapımı basit ama çok lezzetli...
Tavsiye ederim hepinize...
Canım arkadaşım Kokoş'a, tarifini verdiği için teşekkür ediyor,
buradan tekrar ellerine sağlık diyorum. : )
Hadi bakalım siz de deneyin. Şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )