20 Temmuz 2013 Cumartesi

Ramazan'ın İlk Davetinde Mezun Olduğum Lisedeydim

Bu Ramazan'ın ilk iftar yemeği daveti için mezun olduğum liseye gittim. Toplumun mütedeyyin kesimlerinin çocuklarının eğitim gördüğü okulumun 16 yıl sonra manevi havasını solumak bana çok iyi geldi.

İftar organizasyonu okulun yemekhane katındaydı. Sanki orası benim yıllarca koridorlarında dolaştığım okul değilmiş gibi yemekhaneye çıkana kadar üç-dört kişiye yolu tarif ettirdim. Unutmuşum. Yüzlerce kişi vardı. Tanıdık, tanımadık herkes tanıyormuşum gibi geliyordu. 





En üst katta olan yemekhaneye asansörle değil anılarımı yad etmek için merdivenlerden çıkmayı tercih ettim. Her katın penceresinin önünde durup onlarca anımı hatırlatan okulun bahçesini seyrettim. Bundan 16 yıl önce bu bahçenin her köşesindeydim. Gözlerim doldu, birileri görmeden sildim, bir kat daha çıktım. İftardan sonra da tabii ki burada bir fotoğrafım olsun istedim.  





Bizim dönemden üç-dört arkadaş bulabildim. Aşağıdaki fotoğrafta sınıf arkadaşımlayım. Kendisi alınmasın ama o dönem "inek" diye tabir edilen öğrencilerindendi. Hem çok çalışkan hem de çok zekiydi. ODTÜ Matematik Öğretmenliği bölümünü kazandı kazanmasına ama 28 Şubat darbesi yüzünden okuldan atıldı. Aradan yıllar geçti. Evlendi, üç çocuğu oldu ve belkide tam ümitlerinin tükendiği anda affedilerek okuluna devam etti. 33 yaşında 3 çocuklu bir anne olarak ODTÜ'den mezun olmak üzere... Allah yardımcın olsun arkadaşım. Gerçekten azmin ve başarın takdire şayan... 






Biz okulumuzu öyle özlemişiz ki herkes gitti ama biz bir türlü kalkamadık. Bendeki B12 eksikliği yine beni herkese rezil etti. Arkadaşlarımı tanımakta öyle zorlandım ki... Hatta bir sınıf arkadaşımı o kadar anlatmalarına rağmen bir türlü hatırlayamadım. Meğer en çok sevdiğim öğretmenimin kız kardeşiymiş. 
Kesin kardeşini öğretmenimden kıskandım ve tamamiyle hafızamdan sildim. Başka açıklaması yok yani...
 Kusura bakma Serap... :)





 Eski okul müdürümüzle de sohbet ettik. O fotoğrafları sonra ekleyeceğim inşaallah. Sabırsızlandım, o yüzden bu kadarla yetindim.

Harika bir akşamdı. Muradiye'deki  hocalarıma, arkadaşlarıma ve bütün dostlarıma sevgilerimi gönderiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )