19 Ocak 2013 Cumartesi

Dört Bir Yanım Turkuaz Olmuş : )

Son aylarda etrafımın turkuazlarla sarıldığını farkedince bu  postu hazırlamaya karar vermiştim. Renklerin anlamları ve insanlar üzerindeki psikolojik etkileriyle ilgilenirim. Okulda reklamla alakalı derslerden birinde bu konunun öneminden söz etmiştik. Turkuaz, "TÜRK" kelimesinden türemiş, Türk kültüründe önemli bir yeri olan, açık mavi ile yeşil arasında tam kıvamında güzel bir renk. "Turquas", "Turqois", "Turcuaiz", diye geçer avrupa dillerinde. Hepsi Türk rengini işaret ediyor. Başka eşarbım şalım yokmuş gibi nedense en çok bunları kullanıyorum : )





 Fizyolojik olarak ağrı kesici özelliği de var. Turkuaz yüzüğüm bana kendimi hep dinç hissettirir.


Benim gibi düşüncelerinde saf ve açık olanlar turkuaz rengi seçiyormuş. Ahmet Maranki'nin yalancısıyım : ) Yaklaşık 5 yıldır kullandığım turkuaz şemsiyem : )


Turkuazın en ilginç tarafı da bazen dikkatleri üzerine topluyor bazen de hiç mi hiç ilgi çekmiyor : ) Turkuaz bileziklerim...

 

Okuldaki odam da turkuazlarla bezeli. Turkuaz perdelerimi ve saksımı çok seviyorum : )

 


O kadar çok turkuaz eşyam var ki... Aşağıdaki kolajda turkuaz elbise kılıfımı da görüyorsunuz. Son olarak turkuaz rengi kullananların bedenlerinin genç ve dinamik kaldığını da söyleyerek turkuaz mevzusunu burada kapatıyorum. Sevgiler...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )