27 Ocak 2013 Pazar

Doğal Kozmetik, Kil Mucizesi...

Ben kozmetik ürünlerine pek fazla hatta hiç düşkün değilimdir. Cildime de çok fazla özen göstermem. Kimyasal maddelerle imal edilmiş krem, maske vs yüzüme de sürmem. Ara sıra yüzüne iyi bakanlara özendiğimde ise doğal ürünlerden yaptığım maskeleri sürerim. Bal, havuç, zeytinyağı, limon gibi... Bir gün eşimin yüzünü maskeyle kaplı gördüğümde şaşkınlıktan ne yapacağımı şaşırmış ve "O  da neee?" diye tepki göstermiştim. Her kuaföre gittiğinde kil maskesi yaptırdığını ve faydasını görünce evde de yapmak için kuaförden bir kutu satın aldığını söyledi.




Benim ergenlik çağındaki hiç sivilce çıkmayan yüzümde 30 yaşından sonra özellikle çenemde sivilceler çıkmaya başladı. Uzun süre geçmeyen sivilcelerin hepsini yok ettiğimde bu kil maskesinden medet umarak hazır tüm sivilcelerim geçmişken çeneme bir güzel sürdüm. Daha sonra göz çevresi hariç tüm yüzüme... İşin uzmanı eşimin önerisiyle 15 dakika kadar yani yüzümün çekilmeye, gerilmeye başladığını hissedene kadar yüzümde beklettim.  


Kil yüzünüzde durduğu sürece konuşmamanız, mimik yapmamanız, gülmemeniz, çatlamasına engel olmanız gerekiyor. İşte ben konuştum ve yüzümdeki kil böyle çatır çatır çatladı : ) Haftada bir kere kil maskesi uygulamanız yeterli... Temizlerken gül suyu ya da kaynamış soğutulmuş su kullanmak öneriliyor.


Cildi kuru olanlar kil maskesi kullanacaklarsa içine zeytinyağı ilave edebilirler. Binlerce yıldır Çinliler, Romalılar, Yunanlılar, Hintlilerin kilin mükemmel etkisini bilip kullanırken ben yeni kullanmaya başladığım için üzgünüm. Kil benim cildime iyi geldi, sivilcelerim artık çıkmıyor ama siz yine de dermatologunuza danışmadan kullanmayın.


Sağlıklı ve güzel günler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )