2 Eylül 2012 Pazar

2012 Ramazan’ından İftar Geçidi

Bir Ramazan’ı daha geride bıraktık. Aslında Ramazan biteli çok oluyor ama ben daha yeni yazabiliyorum. : ) Her Ramazan’da olduğu gibi bu yıl da davet davet üstüneydi maşallah. Gittiğim birkaç iftar yemeğinden sizlere tavsiye edeceğim mekânlar var; tabii buralara gitmek için gelecek Ramazan’ı beklemenize gerek yok : )

Fotoğrafları daha iyi görebilmek için üzerine tıklamayı unutmuyoruz ; )

Urfalı Kebap Hayrağın Yeri






İlk durağımız Urfalı Kebap “Hayrağ’ın Yeri”… İş yerindeki arkadaşlarla iftar yapmayı planladığımızda “Hayrağ’ın Yeri” fikri yeni muhasebecimiz Nurdan’dan çıktı. Açıkçası ismi tuhaf geldiği için ve bir web sitelerinin bile olmayışı nedeniyle sıcak bakmadım. Hem yeni gelmiş, hiç tanımadığım birinin zevkine nasıl ve ne kadar güvenebilirdim ki? :P Nurdan’a buradan öpücükler… Ama daha iyi bir fikri olan çıkmadığı için Hayrağ’ın Yeri’ne gitmek durumunda kaldık. Burası Kızılay’da… Ulaşım çok kolay… Sakarya ve Mithatpaşa Caddesi arasında bir yerde… Gittik ve korkulan olmadı. İftariyelikler küçük bir krize neden olsa da çorbamızı içtik, beytilerimizi yedik ama yemek sonundaki irmik helvasını hiçbirimiz yiyemedik, yanındaki dondurmalarla yetinmek durumunda kaldık : ))) Mekânın dekorasyonu hoştu, yemek sonunda gelen semaverse her şeyden daha hoştu. Hayrağ’ın Yeri’nden birkaç fotoğrafa bakıp diğer mekâna geçelim.

Hayrağ'ın Yerinin Kaşifi Nurdan : ))


Sudem'in yayık ayranını yudumlarken ; )



Kimsenin yiyemediği irmik helvası...




Hamamönü’nde İftarlar Başkadır… Geyik Cafe…
Geldik Hamamönü’ne… Hamamönü’nü ve Geyik Cafe’yi uzun uzun tüm ruhuyla başka bir postta anlattığım için burada tekrar anlatmayacağım ama merak edenler buraya tık tık yapabilirler : )


Teyzemin Sofrası…
En güzel iftarlardan birini de teyzemin davetinde yaptım. Ne ararsan vardı menüde : ) Mercimek çorbası, mantı, sulu köfte, pilav, tavuk, vişne kompostosu, karpuz vs… Ama ben sadece çorba ve mantı yiyebildim. Diğerlerinin tadına bile bakamadım : ( Hep diyorum iftara bu kadar çok şey yapmayın diye. Hepsi yenmiyor maalesef ve insanın aklı kalıyor : ( Birkaç kare de teyzemin iftarından…

Sol baştan kuzen Burçin, Ayten Teyzem, bendeniz, aklın sınırları zorlayacak kadar pratik ve hamarat kız Alev : )


Teyzoşun sihirli mutfağı : )



Burçin'le bir hatıra fotoğrafı : )



Bir Klasik Konyalı Hacı Usta…

Ramazan’ın sonlarına doğru eşimin işyeri personeli için bir iftar davetinde bulundu. Eşli bir yemek olacağı için ben de hemen hazırlandım ama yine geç kaldık. Bu kez mekânımız Balgat’ta Konyalı Hacı Usta… Grupta tahminimce 50 kişi vardı ve upuzun bir masa bizler için hazırlanmıştı amma ve lakin biz geç kaldığımız için yer kalmamış L Nuh’un bana attığı kötü bakışlar eşliğinde normal 4 kişilik masaya oturduk : ( Neyse ki eşimin arkadaşlarından Evren yanımıza gelip Nuh’la konuşmaya başlayınca ben o korkunç bakışlardan kurtuldum.

Gelelim Konyalı Hacı Usta’ya… Yine mercimek çorbasıyla başlayan iftarımız Konya tandır kebabı, kıymalı pide ve bıçak arası denen muhteşem bir lezzetle devam etti ve kadayıfla noktalandı. Burayı da samimiyetle herkese tavsiye edebilirim.




Yeni Bir Keşif Daha; Osmanlı Cafe ve Aile Çay Bahçesi…

Konyalı Hacı Usta’da yaptığımız iftarın ardından, Evren eşimi nargileye davet etti ama erkek erkeğe… : ( Ben de nargileyi doğru dürüst içemesem de severim, nostaljik gelir. Neyse ki Nuh da o davete icabet etmedi ve evimize geldik. 1-2 gün sonra Evren tarafından evimize çok yakın bir yere nargile içmeye davet edildik. Osmanlı Cafe ve Aile Çay Bahçesi… Balgat Barış Manço Caddesinde, yaz akşamlarında sıcak ve bunaltıcı evlere hapsolmak istemeyenler için gerçekten ideal…  Bir ucundan diğer ucunu göremediğiniz çok büyük bir mekân… Kimse asla boş yer sıkıntısı yaşamaz. Kahvaltı da var burada, gözleme de tavla da nargile de… : ) Evime de yakın olduğu için bundan sonra her sıkıldığımda uğrak mekanım olacak burası buna eminim : )
 Çiçekmiş, yüz saklamaymış; nasıl nefesse gerek kalmadı sağolsun...: )


Maşallah maşallah...;)



Tavlada son derece iyi olduğunu söyleyen Evren'in 5-0 mağlubiyetiyle sonuçlanan maç : ) Söylemesi ayıptır sıfıra karşı yendim ama ne yaptıysam bu cool şahsiyeti sinirlendiremedim. Tavla hocam eşime de selamlar, sevgiler... Öğrettikten sonra o da beni hiç yenemedi : )))



Görüşmek üzere... : )





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )